22 Temmuz 2011 Cuma

GlutenSiz BisCotti

2 su bardağı glutensiz un
Yarım su bardağı şeker
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yulaf
1 çay bardağı kuru üzüm
Yarım çay bardağı ceviz
Yarım çay bardağı damla çikolata
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet rendelenmiş elma
Biraz nescafe


HaZırLaNıŞı
Dün akşam eve giderken markete uğradım. Markette glutensiz unu görünce
bugün ''biscotti'' yapmanın tam da sırası diye düşündüm (çünkü işte biraz
sıkılmıştım ve günümü eğlenceli hale getirmenin zamanı gelmişti:))
Bu kendi yarattığım bir tarif: incir, üzüm, ceviz, çikolata kurabiyede en çok
görmekten hoşlandığım şeyler olduğu için hepsini bir arada kullanmayı uygun
gördüm:).
Tabii kahveyi de unutmamak lazım.
Biscottilerin hazırlanışı çok kolay yukarıda belirtiğim malzemelerin hepsini
bir kaba koyun (geniş bir kap tercih edin) yoğurun - yoğurun ve bir daha yoğurun.
Malzemeler iyice toplandıktan sonra kurabiyelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.
Biscottilerin hamuru normal kurabiye hamuruna göre biraz daha cıvık oluyor
(glutensiz un kullandığımız için olduğunu düşünüyorum) o yüzden panik
yapmayın emin olun lezzeti kıvamındadır;).
Aynı tarifi buğday unuyla yapabilecek kişilerin hamurunun cıvık olması durumunda
birazcık daha un ekleyerek  (fazla abartmayalım ama) daha tok bir hamur elde
edebilirler.
Cıvık olması halinde biscottileri bir kaşık yardımıyla tepsiye dizebilir ve ya kek kalıbına
dökebilir (fazla kalın olmamasına dikkat edin) ve piştikten sonra kesip servis edebilirsiniz.
Ben gelişigüzel görünmesinden ve kocaman olmalarından hoşlandığım için elimde büyük
toplar şeklinde yapıp tepsiye sıraladım:).
Biraz nescafe terimini açmak isterim: Ben tam bir kahve bağımlısıyımdır o yüzden
biscottilerin içinde keskin kahve tadının gelmesine, onun cevizle ve çikolatayla bütünleşmesine bayılırım. Onun için biraz demeyi ve miktarı herkesin arzusuna bırakmayı
uygun gördüm. Ama merak edenler için yine söyleyim ben 2,5 tatlı kaşığı kadar ilave ettim;).
Ve son söz olarak tabii ki

BuoN Appetito:)...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder