7 Ağustos 2011 Pazar

GlutenSiz ÇikoLataLı Turta

Hamuru için;
3 Su bardağı un
3 adet yumurta
Yarım su bardağından biraz fazla şeker
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç Malzemesi için;
2 adet elma
1,5 su bardağı ceviz
Yarım su bardağı kuru üzüm
1 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı neskafe
Yarım su bardağı süt
2 çorba kaşığı şeker
2 çorba kaşığı kakao

Üzeri için:
Biraz pudra şekeri

Hazırlanışı:
Birkaç gündür aklımdaydı zaten turta yapacaktım ama daha önce hayatımda hiç turta yapmadığım için
nasıl yapacağımı pek bilmiyordum onun için ilk olarak oturdum bilgisayarın başına ve birkaç tane tarife
baktım. Biliyorsunuz seçim yapmakta biraz zorlandığım için turtamı ne'li yapmam gerektiğine karar veremedim o yüzden çikolatalı ve elmalı turta tariflerini okudum ilk etapta. Zaten hamuru hemen hemen hepsinin aynıydı o yüzden hamurda daha basit ve herkesin elinin altında olan malzemeri kullanmaya karar verdim tabii bende elimdekilere bakarak:).
Sonrasında kendi tarifimi oluşturmaya başladım ve geçtim mutfağa, tüm kuru malzemeleri (un,şeker,kabartma tozu,vanilya) hepsini bir kaba boşalttım birazcık elimle karıştırdıktan sonra içine yumurtayı ekledim ve tekrar karıştırdım. Hamur biraz toparlanmaya başlayınca yavaş yavaş sütü ilave ettim (azar azar koymanızda gerçekten fayda var çünkü glutensiz un buğday unu kadar tok olmadığı için hamurunuz daha çabuk cıvıklaşabilir kolay kolat toparlanmayabilir). Bu maddeye dikkat etmek lazım çübkü ben sütü biraz fazla kaçırdım ve hamurun elime yapışmasından merdaneyi elime alamadım bile:). Bende hamur olduktan sonra (yani cıvık mıvık demedşm oldu artık bu dedim:)) biraz ayırdım (üzerini örtmek için) ve hamuru tart tepsisine ellerimle yaya yaya yerleştirdim, bir çatal yardımıyla kenarlarına şekil verdim,hamurun tabanında bir sürü delikler açtım ve zaten hazırda ısınan 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişirmeye bıraktım.
Hamur hali hazırda pişedursun ben içini hazırlamaya koyuldum. 2 adet kabuklarıyla rendelemiş olduğum elmaları, üzümü, şekeri, sütü ilave ettim ve pişirmeye başladım biraz suyu saldıktan sonra kakaoyu ekledim, suyunuçekinceye kadar kavurdum ve sonrasında ocaktan aldım. İçine rondodan geçirdiğim cevizleri (isteğe bağlı yapın ben dişe gelecek şekilde bıraktım) tarçını ve neskafeyi ekledim. Bu arada hamurumuz da oldu tabii
hemen fırından çıkartıp hazırlamış olduğum malzemeyi hamurun üzerine boşalttım (hamur biraz beyaz kalmalı malum ikinci kez fırına girecek:)). Kenara ayırdığım hamuru da uzerine gelişigüzel yaydım. Aslında istediğim merdane ile açıp, düzgün şeritler halinde kesip, çapraz çapraz yerleştirmekti (hani televizyonda ünlü şeflerin elinden çıktığı şekliyle) ama hamurum o kadar kıvamlı olmayınca oturup dertlenecek halimiz yok şimdilik gelişigüzel yerleştirelim ikinci kez turta yaptığımzda bu kıvam olayı aklımızda tutar ve bu sefer şerit şerit keserrr munzatam bir şekilde yerleştiririz:). Neyse turtamı ikince kez fırına verdim ve üzeri pembeleşince fırında çıkardım ve enfess görünüyordu.
Neden iki kez fırınladığıma gelince; siz hepsini tek seferde de yapabilirsiniz tabii, ben turtamın altı biraz gevrek,çıtır,kurabiye kıvamında üzeri ise orta katmanı biraz daha dengeleyecek şekilde yumuşak, çatala gelir cinsinden olsun istedim. Tabii bu benim damak zevkim dedim yaa siz hepsini bir kerede de pişirebilirsiniz iki türlüde harika olacaktır eminim. Biliyorsunuz artık ben bir kerede farklı lezzetlere ulaşmayı seviyorum o yüzden böyle yaptım;)...
Ve şimdilik




Buon appetito:)...

2 yorum:

  1. Superiamo bene gözükmekteeee... Ellerine sağlııkkk...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik duygucum... Cook guzel gözüküyor..benimde blogum var AMA hic yazasim yok...inns. Bende tarif eklerim..

    YanıtlaSil