13 Eylül 2011 Salı

BiScotti FioRe e CuoRe


2 su bardağı kepekli un
1,5 su bardağı yulaf
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı toz şeker
Yarım su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı ceviz
Yarım paket çikolata
1 tatlı kaşığı nescafe

Bu sefer ki tarifimde glutensiz un kullanmadım, bu tarifin çok benzerini glutensiz un ile zaten yapmış ve blogumda paylaşmıştım. İlk olarak un, yulaf, vanilya ve kabartma tozunu bir kaba döktüm ve karıştırdım.
Üzerine toz şeker, sıvı yağ ve süt ekledim. Hamuru iyice karıştım ve glutensiz unun aksine hamur ele yapışmayan kıvama geldiği zaman (eğer yapışıyorsa biraz un ekleyin) hamuru büyük büyük toplar haline getirip, elimle hafifçe düzleştirdim, tepsiye dizdim ve şekilli kalıplarla kestim (hamur yapışmadığı için istediğiniz şekli kolaylıkla verebilirsiniz;). Daha sonra önceden 200 C'de ısıttığımız fırında 20-25 dk pişiriyoruz ve mis kokan kurabiyelerinmiz hazır.
Not: Kurabiyeleri unuturum diye korkmayın evin içini nefis bir koku sarınca dakika tutmaya gerek kalmadan kendinizi fırınnın önünde bulacaksınız;).



Bu kurabiyeler benim için, kendim için, kendime özel yaptım. Son günlerde kendimi biraz mutsuz ve yalnız hissettiğim için, (tabii siz bilmiyorsunuz 5 hafta önce ani bir kararla başka bir şehre taşındım. Onun için kendimi zaman zaman çok yalnız hissedebiliyorum henüz tanıdığım pek insan yok, dostlarım uzaklarda)...ve tabii ki kurabiye canavarı olduğum ve kurabiye yaparken kendimi mutlu hissettiğim için. Kurabiyelerden 3 tane yedim kendileri gevrek kıvamında, sağlıklı ve lezizlerdi o yüzden dayanamadım 3 tane yedim:).



Yerken de hemen sıcağı sıcağına blogumu hazırladım.
Kurabiyeleri seviyorum istediğiniz şeyi ekleyebilir, istediğinizi çıkarabilirsiniz,
sağlıklı ya da bol kalorili olmasına, renklerine, şekillerine siz karar verebilirsiniz. Daha tatlarına bakmadan mükemmel olduklarını hissettirirler,
üç aşamada da sizi mutlu etmeyi başarırlar, 
 size ve ruh halinize uyum sağlarlar, süprizle karşılaşmazsınız
çünkü onlar her koşulda ve daima lezzetlidirler.
Ve her zaman dediğim gibi;
BuOn Appetito;).

2 yorum:

  1. ooohhhh ellerine sağlık istiyorum geldiğimde bunlardan :D

    YanıtlaSil
  2. Off süper görünüyor :) Ben de yapmalıyım..

    YanıtlaSil