21 Eylül 2011 Çarşamba

PanCaKe

2 su bardağı kepekli un
1 1/4 su bardağı süt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
3 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı
1 çat kaşığı tuz

Pazar günü kahvaltı için kendi evimde ilk misafirimi ağırladım ve ilk pazar kahvaltımı hazırladım. Pazar kahvaltılarını çok severim, tabii ekmekle yapılan kahvaltılar pek bana göre değil daha muzur şeyler seviyorum poğaçalar,simitler,kurabiyeler vb. şeklinde;). Tabii benim için en top noktada pancake ve donut geliyor onun için bu sefer sizin için (ve kendim için) pan cake yapmaya karar verdim. Ve inanın bana muhteşem oldu;).



Pancake yapmak eğlenceli, hazırlanışı kolay ve pratik o yüzden zahmetsizce pazar kahvaltısı için seçebilirsiniz. Tek yapmanız gereken ilk olarak kuru malzemeleri bir kaba koyup (un, kabartma tozu, tuz) elinizle biraz karıştırdıktan sonra ortasında bir delik açıp oraya süt, yumurta ve yağı ilave etmek. Malzemeleri iyice çırptıktan sonra akışkan bir hamur elde etmeniz gerekiyor ama krep gibi fazla sıvı olmamalı biraz daha yoğun bir hamur. Ve sonrasında küçük, sıcak ve içine biraz tereyağı koyduğunuz bir tavaya bir kapçe yardımıyla pancakelerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

 

Pancakelerin pişme süresi 2-3 dakikadır. Ve herkesin televizyonda görüp,
-yaa nasıl çeviriyorlar böyle havada havalı havalı, dediğiniz o karizmatik hareketleri
pancake hamuruyla kolayca yapabilirsiniz
(spatulaya ihtiyaç duymadan).

 
Deneyin ben yaptıysam sizde kolayca yapabilirsiniz.
Ayrıca unutmayın bunu sadece profesyonel görünmek için yapmıyorsunuz,
bu hareket pancakelerinizin daha
muntazam dairelere sahip olmasını sağlıyorsunuz;).



BuoN ApeTtitO:)...


Veee nefis pazar kahvaltısı
 üzerine kahve
içmeyi unutmayın!!!

1 yorum: