28 Eylül 2011 Çarşamba

ZupPa VeRde

Birazcıcık da sağlıklı birşeyler hemen 
sonrasında kalori alımına devam;)...

1 adet kuru soğan
1 adet patates
1 adet havuç 
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 çay bardağı pirinç
3 su bardağı Su
4 su bardağı tavuk suyu

Tatlıları yapma aşamasında yalnız yaşayan bir kişi olarak yaptıklarımın hepsini kendim yemek durumunda kalıyorum. Dolayısıyla kilo almak benim için kaçınılmaz oluyor. Onun için dedim ki,
biraz sağlıklı birşeyler yapayım. Bu klasik belki de hepimizin çok iyi bildiği
fakat zor olur diye daha çok dışarda ve ya annelerimizin elinden ve ya hazır 
olarak tükettiğimiz mercimek çorbası. Bende ilk kez yaptım ama inanın hiç de 
sandığımız kadar korkulacak bir tarafı yokmuş.
Hemencicik oluverdi
 hemde pek güzel oldu;).


Yapılışına gelince; kuru soğanı gelişi güzel 4'e bölün atın tencerenin içine,aynı şekilde patates ile soğanı da atın sonra pirinci ve kırmızı mercimeğiilave edin. Malzemelerin üzerine 1-2 parmak su çıkacak şekilde suyla doldurun. Patatesler suyu çabuk çekebilir eğer suyu biterse su ekleyin malzemeler yumuşayınca ve çorba göbekten fokurdamaya başlayınca hooppp hemen ateşten alın
 ve malzemeleri süzgeçten geçirip iyice ezin ya da mikserden geçirin. 
Not: Biraz taneli kalsın istiyorsanız 
Süzgeç va benissimo;)...
Malzemeleri süzgeçten ve ya mikserden geçirdikten sonra üzerine tavuk suyunu ekleyip 
özlenmesi için çorbayı tekrar ateşe koyun hoopp birazcık daha fokurdatın
 vee misss gibi tavuk suyuna çorbanız hazır;).
BuoN AppeTtito...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder