28 Eylül 2011 Çarşamba

CiocCoLato al CasCata


4 yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket eritilmiş margarin
1 paket (2 yemek kaşığı) kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Salında bu tarif benim için çok özel çünkü bundan yıllarrr yıllar önce ben bu kek ile yemek yapmaya başladım ve bunun bana zevk verdiğini keşfettim. Kısacası bu kek bir klasik;).
Ve molto semplice. Ve çok basit.
İşin püf noktası bütün malzemeleri 2 şer 2 şer çırpmak yani yumurtayla tozşekeri bir kaba koyun ve çırpın, iyice çırpın. Daha sonra üzerine süt ve vanilyayı ekleyin tekrar çırpın.


1 paket yani 250 gr erittiğimiz margarini (sıcak sıcak ekleyebilirsiniz) ve kakaoyu ekleyip tekrar iyice çırpın
sonra yaptığımız bu karışımdan büyükçe bir bardağa ayırın (bu ayırma işlemi keki ıslatmak için gerekli)
Son olarak un ve kabartma tozunu ekleyip, dikdörtgen, kare, yuvarlak 
hiç farketmez hangi şekli görmekten hoşlanıyorsanız o borcama boşaltın 
(tabi öncesinde borcamı yağlamayı unutmayın) 
önceden 180-200 C lik fırnda 30-35 dk pişirin.


Fırından miss gibi kokular yüksemeye başlamasına rağmen hala kekin pişip pişmediğinden tam olarak emin olamıyorsanız (malum kekimiz zaten zenci) elinize ince bir bıçak alın ve kekin ortasına 
batırın eğer bıçağa yapışan küçük hamur parçacıkları yoksa 
kekiniz olmuş demektir.
Keki fırından çıkarın hazır bıçak elinizdeyken birkaç (aslında bir sürü)
bıçak darbesi daha ekleyin ve ayırdığınız bardaktaki sosu güzelce karıştırıp 
üzerine bir kaşık yardımıyla dökmeye başlayın taa ki kekin her yeri ıslanıncaya kadar.
Ve sonraaa
BuoN aPpettiTo;).







1 yorum: