6 Ocak 2012 Cuma

AppLe cRumbLe


cRumbLe İçin;

1 Su Bardağı Un
1 çimdik Tuz
1 Su Bardağı Toz Şeker
Yarım Çay Bardağı Tuzsuz Tereyağ

AppLe İçin;


3 Elma 
1 y.k. Toz Şeker 
1 t.k. Tarçın
1 ç.b. Ceviz
1 y.k. Un
1-2 Parça Tuzsuz Tereyağ


   

Yılın ilk tatlısı ''Apple Crumble'' oldu çook da güzel oldu. Elimde bolca elmam vardı bende bozulmadan onları değerlendirmenin bir yolunu arıyordum birazını iş yerine götürdüm, birazını Apple Crumble a kaptırdım , birazını yemek için ayırdım;). Tabii fikir annesi Handemo ona sordum ne  yapabilirim diye o da hiç düşünmeden -Duygu elman varsa Apple Crumble kaçınılmaz dedi. Bende aklıma koydum akşam eve gidince yapayım diye

 

Bundan 15 gün önce üzerinize afiyet Roma havası almaya gitmiştik ki orada her gidişimizde oturmak 
istediğimiz fakat bir türlü oturamadığımız ''Tea Rooms'' a bu gidişimizde oturduk ve 
gerçekten isteğimiz kadar varmış ne kadar muhteşem ne kadar güzel bir yer orası 
insan kendini ''Alice Harikalar Diyarı''ndaki çay partisinde hissediyor tek fark ; uzun masa yerine yuvarlak
masalar olması;)...


Size neden mi Tea Rooms'dan bahsediyorum şimdi çünkü ben hiç bilmiyordum bu mikemmel lezzeti ki
Hande beni orada onunla tanıştırdı.
Tarifin sonunda ''Tea Rooms'' fotolarıyla sizlerin merakını gidereceğim merak etmeyin
şimdi ilk olarak konumuza dönüp tarifi tamamlayalım;).


Wallahi bakmayın böyle ballandıra ballandıra anlattığıma uzun uğraşlı bir yemek olunca 
işten gelince yapmak zor geliyor. Aslında bütün iş başlamakta bir giriştin mi baya keyif alıyorsun
ama iş girişmekte işte nesee efenim Apple Crumble da hiç böyle bir sorun yaşamıyorsunuz 
çünkü yapımı çok basit ve gerçekten alinizin altındaki malzemelerle;)
Crumble için, hamuru için demiyorum çünkü hamura hiç benzemiyor. Crumble ''Ufalamak'' demek
tam da adı gibi ufalanmış hamur elde ediyorsunuz. Bir kabın içine unu,tuzu,şekeri,ve tereyağını
koyup iyice karıştırın. Bu bir kenarda beklesin sonra başka bir yerde elmaları soyun 
ve küçük küçük küp küp doğrayın. Sonra bir kaba koyun üzerine biraz un serpin, bol tarçın, 
ceviz ve biraz şeker ve 2-3 parça tereyağ, biraz karıştırın.


Sonra böyle küçük tek kişilik şirin kaplar il önce elma karışımını, araya hamuru, tekrar biraz 
elma ve en üste tekrar hamuru eklayip fırına verin ben kapları tepsiye koyduktan sonra 
tepsiye su koydum ki içi yumuş yumuş olsun kurumasın diye 
Tavsiye benden;)..


Evet pişme süresi biraz sıkıntılı (180C - 50/55 dk) ama çıkan sonuç 
tek kelimeyle meravilioso:):)...
Eklemeden geçmeyim ben baya az yapmaya çalıştım ki kalınca güzel olmuyormuş
sıcak sıcak servis edilmeliymiş o yüzden 3 elmadan yaptım ama yine
doldu taştı 4 servis çıktı güzel tarafı komşu da sevaplandı;)...


Ve sonuç işte bu kadar GüZeeL!
Her zaman dediğim gibi fazla söze gerek yok 
(Benim gibi çok konuşan ve nokta koymakta zorlanan birisi için söylenecek son söz ama;))

BuoN ApPettiTo!













''Tea Rooms'' için söylenecek gerçekten birşey yok benim gibi çay-kahve yanında güzeller
güzeli bir tatlının yerini hiçbirşey tutamaz diyorsanız eğer Vada li pure;)...
Veee Roma maceraları ve güzel fotolarıyla sizlerle olacağım.
(İtalyan pizzası da yapabilir miyim acaba???)




3 yorum:

  1. mmmm ellerine sağlık duygucanoo
    ve bekliyorum pizzanı kesin yaparsın derim ben :D

    YanıtlaSil
  2. Saol Handemo bakalım deniyeceğim en en kısa zamanda;)...

    YanıtlaSil
  3. Oy oyyy... Valla crumble ın da hastasıyım sizin gezi fottilerinin de. Serinin devamını bekliyorum :) Eline sağlık..

    YanıtlaSil